Voor jongeren

Als jongere die goed (abstract) kan redeneren, loop je soms tegen een aantal uitdagingen aan:

  • Je wil leren, maar wat de school je aanbiedt, vind je niet interessant en het daagt je niet uit.
  • Je hebt meerdere talenten, maar je hebt niet de tijd om ze allemaal te ontwikkelen, en kiezen is moeilijk.
  • Je voelt weinig aansluiting met de mensen uit je klas. Zelfs al heb je daarbuiten veel vrienden, toch voel je je nog vaak (mentaal of existentiëel) alleen.
  • Om ergens bij te horen moet je je erg aanpassen. Dat gaat vaak ten koste van jezelf.
  • Je wil dingen te goed doen en je vindt het moeilijk om fouten te maken.
  • Je zit vaak in je hoofd, bent continu aan het denken of aan het piekeren. Je ziet overal risico’s. Dat houdt je tegen om tot actie over te gaan.
  • Je bent ontgoocheld en gefrustreerd omdat je gelooft dat de wereld er anders (en beter) had kunnen uitzien.

In deze existentiële begeleiding gaan we samen op zoek naar wat je tegenhoudt om te bereiken wat voor jou belangrijk is. Daarbij gebruik ik technieken ontleend aan westerse en oosterse (belichaamde) filosofie, theater, performance, improvisatie en muziektherapie.

Het doel van deze begeleiding is een diepere zelfkennis en -bewustzijn (cognitief, emotioneel en lichamelijk), door het onbewuste bewust te maken. We gaan samen op expeditie door je innerlijke wereld, we wandelen over bergkammen, kruipen door donkere spelonken, laven ons aan een nieuwe bron en herontdekken oude dromen.

Ik ben bij je als je je weg naar binnen zoekt, een vriendelijke stem als je aarzelt, een verkenner als je de weg niet kent, een eerlijke vriend als je zicht vertroebelt en een veerman als je veilig wil terugkeren.

Sessies zijn mogelijk in levenden lijve (met respect voor de Corona-maatregelen) of via zoom.

Ter info: Jongeren zijn leerlingen van het secundair onderwijs of met een leeftijd die hiermee overeenkomt. Indien je niet tot deze categorie behoort en toch een sessie wil plannen, neem dan contact op, en we bespreken wat we voor je kunnen doen.